LMI i ny drakt

Ny logo, nytt design og nye nettsider. En mer moderne og funksjonell stil vil prege LMI fremover.

Publisert 4. mars 2019

Utviklingen startet i fjor, og det er Loft Visual designgroup, ved AD Simen Grytøyr, som står bak vår nye designpalett. Nettsidene er det Konsis, med utvikler Jonas Ingebretsen i spissen, som har utviklet.

– Det var på tide å gjøre noe med designet vårt. Det er noe som må gjøres jevnlig for å fremstå seriøse og moderne. Å endre en logo er et veldig stort grep, som man generelt skal være forsiktig med. Men etter nøye vurderinger valgte vi å gjøre det nå. Og vi har fått en logo som er renere, elegant og ikke minst enklere å bruke, sier kommunikasjonssjef Espen Snipstad i LMI.

Logoen kan brukes både med fullt navn (Legemiddelindustrien) og alene som LMI.

Designeren selv er fornøyd med resultatet: – LMI snakker både til næringsliv og helsevesenet. Det nye formspråket menneskeliggjør i større grad legemiddelindustrien. I tillegg har målet vært å lage en mer funksjonell logo som fungerer inn i alle flater LMI opererer innen, sier Simen Grytøyr.

Nettsidene kunne blitt endret kun i tråd med designpaletten, men vi har valgt å gjøre litt større endringer. Noe måtte nemlig gjøres uansett, siden selve plattformen har gjennomgått en større oppgradering.

– Vi håper og tror alle vil finne seg godt til rette i de nye sidene. Alt er bygget opp på samme måte, rent brukermessig, så vi tror det skal gå ganske raskt å bli vant med å navigere seg rundt, sier Snipstad. Som presiserer at selv om det nå er lansert nye sider, er utviklingen en kontinuerlig prosess, så vi tar gjerne imot innspill – både ris og ros.