Janssen åpnet supportlinje for kontakt med helsepersonell under koronakrisen

Tre dager i uken har Janssen hotline-support for å bistå helsepersonell.

Publisert 14. mai 2020
TELEFONLINJE: Slik ser det ut når Janssen har videosamtaler for å hjelpe helsepersonell.

Anders Haraldsen, Business Lead Neuroscience, Immunology & PAH i Janssen Norge, forteller at de har en egen telefonlinje for utveksling av informasjon med helsepersonell under den pågående koronakrisen. I tillegg til informasjon over SMS, e-post og telefon, har Janssen siden mars tilbudt hotline-support til helsepersonell.

Anders Haraldsen i Janssen.

– Disse tre dagene er vi tilgjengelige i to timer per dag på video for å bistå der vi kan. Det kan gjelde for eksempel introduksjonsvideoer, vise hvordan man setter injeksjoner og bidra med support der vi kan. Der er som en call-service, sier Haraldsen.

Samarbeid mellom industri og helsepersonell

Den første uken Janssen hadde tilbudet var det relativt stille, men etter hvert har tjenesten blitt godt tatt imot.

– Det har blitt ganske populært, vi har fått mange gode tilbakemeldinger. Vi yter en service utover det kommersielle budskapet, og bidrar der det er behov slik at pasienter ivaretas på en riktig måte, også under koronakrisen. Vi har fått til et godt samarbeid mellom industrien og helsepersonell, sier Haraldsen.

Les også: Oversikt kontakt mellom legemiddelindustrien og helsepersonell